Thursday 23 June 2011

Setiap 21 minit kita sentiasa diziarahi


assalammualaikum semua..

ari nie agk lmbt nk wat entry baru coz td bz melayan novel Ramlee Awang Mursyid "ungu Karmila". ok nk cite skit pasal ziarah2 nie. benar ke setiap 21 minit kita sentiasa diziarahi?? Kalo kowg nk taw, kita sentiasa diziarahi malaikat maut setiap 21 minit. seramnye lahai.
Sebuah hadis Nabi S.A.W yg diriwayatkan oleh Abdullah b Abbas R.A, bahwa Rasullullah S.A.W bersabda yang maksudnya “Bahawa malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dlm sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati org itu ada yg sedang gelak ketawa. Maka berkata Izrail: “Alangkah hairannya aku melihat org ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala utk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa”.
Manusia tidak akan sedar bahawa dirinye sentiase diperhati oleh malaikat maut, kecuali orang-orang soleh yg sentiasa mengingati mati. Golongan ini tidak lalai & sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat maut, kerana mereka sentiase meneliti hadis-hadis Nabi S.A.W yg menjelaskan mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannya dgn malaikat maut.
1 hari=24 jam= 1440 minit
1440 minit/70=20.571 minit
INI BERMAKNA MALAIKAT MAUT MENZIARAHI KITA SETIAP 21 MINIT!

Kawan-kawanku, kesimpulannya, sentiasalah ingat MATI..ajal boleh datang bila-bila masa….walau di mana pun kita berada, ingatlah MATI…kerana Muslim yg Cemerlang dan Berjaya sentiasa ingatkan MATI…Cme org2 hebat je yg masok syurga..ape yg kita dh sumbangkan dlm hdup kita?utk agama?utk Allah?wallahualam^^

2 comments:

  1. Hurmm, thanks for sharing. Baru tau nie, :)

    Latest entry : Spontaneous Thursdayy yaww

    ReplyDelete
  2. most welcome..=)
    btw, thanks sgt2 coz bace entry ktowg..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...